Najnowsze felietony

poniedziałek, 23 czerwiec 2014 22:13

Sztangą wypocić kompleksy?

Napisał 

Z pracą nad sobą, jest tak samo jak z treningiem siłowym. I owszem, można ćwiczyć w domu zamiast na siłowni, ale ktoś kto nie jest zdeterminowany (albo zdesperowany nadchodzącymi wakacjami), po tygodniu traci motywację i przestaje ćwiczyć.

Pani prezes pierdzi jak puzon

Przerabiałem to zbyt wiele razy... W którymś momencie po prostu się nie chce, nie masz zapału, na zewnątrz łoi w okna ponury, jesienny deszcz, a w domu jest tak ciepło i przytulnie... Wyjście na siłownię to w pewnym sensie rytuał - są chłopaki, można sobie ciekawie pogadać, pośmiać, warto by też było od czasu do czasu zaimponować efektem naszej pracy - czyli konkurencja, męska rywalizacja, rozrywka. Chcemy wyjść, bo gdy nas nie ma, może właśnie nas obgadują? Trzeba trzymać łapę na bicepsie, przepraszam, na pulsie. Czasem są atrakcyjne Panie, więc robi się naprawdę wesoło, zwłaszcza jak któraś wyginając ku nam "przypadkiem" za mocno pośladki, pierdnie.

Kolega mi opowiadał, jak sztanga mało go nie zabiła, gdy Pani w wieku więdnących bazi namiętności właśnie tak się zachowała - i nie miał mu kto pomóc, bo wszyscy zwijali się ze śmiechu. Ależ emocje, ależ wspomnienia! Jedna niestrawność, a ile radości, rozluźnienia w mięśniach napiętych braci samców w wieku rozpłodowym, ile dobra! Można pracować samemu - ale z czasem się nudzi, opadają na nas jesienne liście zwątpienia i słabości. Dlatego zachęcam ludzi do sesji terapeutycznych ze mną; Praca z kimś, kto zna się na rzeczy, oddala od nas te zagrożenia, odgania nudę i nużącą powtarzalność. Mniejsza z tym.

Wrzasnąć przy wyciskaniu

Ja ćwiczę w domu kettlami, ponieważ tam gdzie obecnie przebywam, siłownia jest mała i wpieniało mnie to, że co facet zrobi serię na klatę, to muszę odkręcać śruby, montować talerze i dmuchać swoją robotę, kiedy wiem że koleś jest tym podobnie jak ja sfrustrowany. Po co się stresować? Czasem przychodzą wrzaskliwe małolaty, a czasem piękne Panie (rzadkość) całe w antyperspirancie; raz że się wstydzę, bo po solidnych seriach spływam potem, a dwa że chcąc nie chcąc, wychodzi ze mnie samcza natura, co grozi potężną kontuzją. Wykańczając mięśnie, lubię sobie wrzasnąć, bluzgnąć - czasem zdarzy się solidne pierdnięcie. Nic nie mówię o bekaniu i czkaniu w dobrym, męskim towarzystwie. Przy Paniach to niemożliwe, ponieważ jestem gentlemanem. Pierdzę tylko przy zaufanych kolegach, albo przy dziewczynie, jak ją mam (czyli wielka rzadkość).

Kwestię motywacji przejął strach przed cukrzycą - ćwiczę, by dobre samopoczucie wynikające z wysiłku, zapobiegło chęci na słodycze, czyli pokarm dla candidi, grzyba którego rozrost w naszych jelitach, powoduje wiele przykrych chorób, włącznie z depresją, myślami samobójczymi, rozpaczą. Jeśli uwielbiasz słodycze, a czujesz się psychicznie coraz gorzej, grzyb naturalnie występujący w jeltach rozrósł się, "przypakował". By utrzymać swą dominację, zatruwa Cię gdy nie jesz słodyczy - poczytaj o tym koniecznie, w sieci jest o tym wiele tematów. Ponieważ jestem nałogowym słodyczoholikiem, wiem jak się żyje bez cukru - i z nim. To wielka jakościowo różnica. Teraz ponad miesiąc "bez", ale kto wie co przyniesie przyszłość? Jakie stresy się pojawią, by wepchnąć mnie w czułe objęcia czekoladek, żelków, torcików?

Sprawność a nie siła

Ćwiczę bardzo mało, metodą Pavla Tsatsouline, czyli do trzech powtórzeń, prawie maksymalne ciężary, nigdy do zmęczenia. Taki trening najbardziej mi "wchodzi", ponieważ wieczorami mam siłę, by te pięć minut poboksować, nigdy nie jestem całkiem wypompowany. Przy tym rodzaju ćwiczeń, najlepiej się czuję. Nie zależy mi na dużych mięśniach, a na sprawności. Kiedyś o nich marzyłem, ale w wyniku pracy nad sobą zrozumiałem, skąd wzięło się te marzenie - z niskiej samooceny i strachu. Chciałem być duży i silny, by mnie szanowali. Chciałem się dobrze czuć ze sobą, ale zauważyłem ciekawą rzecz - faceci którzy wyglądają jak gladiatorzy, ciągle są niezadowoleni - wejdź na fora sportowe i sam to zauważ. Ciało super, ale tu jeszcze triceps trzeba zgnoić, trochę fatu spalić, warto by nad plecami popracować. I tak latami - zadowolenia nie ma, bo i być go nie może. Gdyby pojawiało się zadowolenie, gdybyś był szczęśliwy tu i teraz, cała Twoja tożsamość - ego - rozpadło by się.

Struktura psychiczna człowieka, egzystuje w wiecznym kiedyś - kiedyś będę szczęśliwy, kiedyś będę miał super ciało, kiedyś zarobię wystarczająco dużo pieniędzy, kiedyś przedłużę sobie prącie, kiedyś stanę się jak mój ideał społeczny, polityczny, muzyczny, religijny. Nic z tego. Ta struktura żyje z tego, że jesteś nieszczęśliwy. Napędzają to naganiacze suplementów, politrucy firm farmaceutycznych - oni żyją z Twego nieszczęścia, z tego mają wypłacane pensje. Są też mali goście, którzy nie mają lęków, nie mają mięśni - i żyją. Czyli nie od wielkości ciała zależy satysfakcja człowieka - chyba że "łykniesz" ich kłamstwa, wtedy zapragniesz być duży, oraz co oczywiste, zaczniesz kupować ich proszki i tabletki, by tę wizję wprowadzić w życie. Fałszywą wizję...

Kasa czytelników szła na L glutaminę...

Boję się liczyć, ile w swoim życiu wydałem na suplementy. Nawet myślenie o tym mocno podnosi mi ciśnienie. Niewiele to dało - i tu pewnie zakrzykną akwizytorzy tych specyfików, bądź Panowie czy Panie, którzy nie lubią się czuć zrobieni w konia... że źle je stosowałem. Ależ skąd, jak najbardziej dobrze. To co skuteczne, to natura. Ryby, orzechy wszelkiej maści, mądre układanie posiłków, całe pokolenia potężnych wojów na tym wykształciło niesamowite umiejętności - i nie znali kreatyny, niemożliwe! Możliwe.

W książkach Pavla Tsatsouline, pokazani są dawni siłacze. Wyglądają niekiedy znacznie lepiej, niż dzisiejsze ikony siły - czy stosowali białko, kreatynę, aminokwasy, boostery i masę innego dziadostwa? Oczywiście że nie. Na forach sportowych są opłacani naganiacze, którzy mają dobrze zrobione ciała, mówiący Ci jak wiele zyskali dzięki suplom. Czy dawni wojownicy je stosowali? Nie. Może dlatego że ich nie znali? Kto wie, może gdyby żyli w dzisiejszych czasach, oszołomieni marketingiem także chcieliby mieć więcej siły czy wytrzymałości.

Ktoś, kto nie chce się wysmarowany olejkami napinać na estradzie, ktoś komu wystarczy duża sprawność fizyczna, nie musi tego syfu używać. Wszystko co zbudowane na bazie treningu i hartu ducha, ma najwyższą wartość. Nawet nie będę wspominał o sterydach - ktoś kto tak robi, niszczy swoje ciało w imię mrzonki, marzenia które nie jest jego, marzenia które obiecuje mu satysfakcję, szacunek i sukces, przyjemność i brak bólu, strachu - po prostu przyjemniejsze życie. Nic z tego. Ego działa zawsze tak, byś na coś czekał, liczył na coś - ta struktura nie umie inaczej. To jakby wymagać od samochodu by latał - nie jest do tego stworzony.

Panika pakera na budowie

Jeśli chcesz wolności od lęku, pragniesz siły która może Ci to dać, najgorszym wyjściem jest kulturystyka. Mięśnie nie dają praktycznie nic - oprócz złudzenia mocy. Nawet na budowę domu się nie nadasz, bo momentalnie opadniesz z sił. Jak robiłem z chłopakami przy łopacie, to do legend przechodzą "zwiechy" pakerów, paniczne lęki że w domu mają białko i prochy, że spalą mięśnie nadmierną pracą. Chudy, żylasty bokser zmasakruje niemal każdego kulturystę w warunkach ulicznych. A więc sztuki walki - które? Ja na ulicę polecałbym boks i zapasy, ale wiadomo że zdania są podzielone. Ale są i lepsze opcje - zorganizowana grupa przestępcza, a chociażby Pruszków czy urząd skarbowy... Kiedyś Słowik, okrutny gangster wzrostu niewielkiego, upokorzył Gołotę który przed nim uciekał. Gdyby Gołota odważył się choćby chuchnąć na Słowika, zostałby zakatowany na śmierć. I gdyby Słowik swobodnym krokiem wszedł w środowisko najlepszych bokserów, zawodników MMA - nikt z nich nie odważyłby się oddać mu ciosu. Gdyby tak zrobił, zatłuczono by go wraz z rodziną, a przedtem długo torturowano. Oczywiście Pan Słowik to już nie tak potężny przykład, mówimy o ludziach tego pokroju, jeszcze nie złapanych. A przecież są Panowie, którzy jakby kazali Panu Słowikowi zaśpiewać, to by zaśpiewał i to z przytupem. Przypominam słowa Pana Masy - przy WSI, Pruszków to była mafia trzepakowa. Jeden z byłych bossów mafii stwierdza, że kolesie którzy by mogli Cię zniszczyć bez względu na Twój obwód bicepsa, są gówniarzami... Co to się porobiło na tym świecie!

Wywiad, tajne służby, świetnie wyszkoleni zawodowi zabójcy, specjaliści od tortur i psychicznego wpływu... A są takie struktury, które mają władzę nad WSI. Np. państwo i mocni politycy - których władza zależy od poparcia kleru, który daje dwa, trzy miliony głosów - od biznesmenów, którzy dają pieniądze na kampanię i przekupują dziennikarzy. A są i wyższe struktury. I jeszcze następne... Co jest na szczycie tej piramidki? Nie wiem. Ale na pewno są tam ludzie, którzy nie pakują by stać się lepszymi. To jest dla baranów, stada którym zarządzają - zamiast być szczęśliwymi, oni czekają aż szczęście da osiągnięcie ideału, którego nijak nie da się osiągnąć - bo zanim go osiągniesz, zestarzejesz się i umrzesz.

Pakuj, ale nie dla zmniejszenia lęków

Czy potępiam sport? Ależ skąd, to wspaniała sprawa. Ale nakłaniam Cię do tego, byś dokładnie zrozumiał dlaczego go uprawiasz. Jeśli dla przyjemności, zdrowia, wyluzowania, to super. Jeśli po to by zaleczyć kompleksy, to są znacznie lepsze metody - bo tą na pewno się nie uda. Proste ćwiczenia na samoocenę, dadzą Ci w rok znacznie więcej, niż dodatkowe piętnaście kilogramów mięśni.
A jeśli mi nie wierzysz, to szukaj władzy i siły w znacznie wyższych strukturach niż te siłowe - pamiętając że zawsze będzie ktoś nad Tobą, a kompleks strachu i słabości będzie Ci towarzyszył do końca Twych dni. Kompleks to nawyk, wzorzec myślowy, wykształcony najczęściej w dzieciństwie, pakowanie na niego nie wpłynie. Żeby poradzić sobie ze swym strachem, zahamowaniami, lękami i kompleksami, trzeba pracować z nimi, a nie mięśniami. Pakera upokorzy zawodnik sztuk walki, zawodnika gangster, jego znowu boss mafijny, tego z kolei ktoś ze służb specjalnych, jego polityk, polityka biskup... a nad wszystkimi strukturami stoją potężne organizacje, które decydują o ich bycie, czy że się tak filozoficznie wyrażę - niebycie.


---------------------


Zapraszam do kupna moich e książek "Stosunkowo dobry", oraz "Wyprawa po samcze runo" KLIKZachęcam do ściągnięcia mojej książki "Co z tymi kobietami?" jako darmowego e booka KLIK. Jeśli się spodoba, zawsze można dostać ją w każdej księgarni, na terenie całej Polski. Zapraszam wszystkich serdecznie na mój fanpage KLIK, Bardzo jestem wdzięczny wszystkim tym, którzy poczuwają się do dbania o cały ten interes i go finansują KLIK, także poprzez PayPal, mój meil to Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Czytany 38049 razy Ostatnio zmieniany piątek, 27 czerwiec 2014 12:47
Marek

Zbyt piękny by płacić...

Komentarze   

 
-1 # Fred 2014-06-23 22:46
Ale dziewczynom się podoba, jak facet ma mięśnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-23 22:52
Tak, Fred - jak ma mięśnie jak normalny, proporcjonalny, zdrowy człowiek, a nie jakby cierpiał na brak karku ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+10 # Marek 2014-06-24 01:18
Cytuję Fred:
Ale dziewczynom się podoba, jak facet ma mięśnie.


Dziewczynom się różne rzeczy podobają - niektóre lubią rurki, podmalowane oczy i modnego doła :) Robmy to, co podoba się nam, a na pewno też znajdzie się na to popyt. Uzależnianie swojego życia i zdrowia od zainteresowania Pań, to pokazanie że jesteśmy żebrakami - że dla 1% Pań, ich okazjonalnych humorów poświęcimy życie.

A dla mnie moje życie jest cenniejsze, niż zainteresowanie nawet wszystkich Pań na świecie. Potencjalnie mogę mięć więcej radości i satysfakcji sam ze sobą, niż da mi najlepsza nawet ruchawica. Najpierw Ja, później wszystko inne. Tak idę przez życie, jak tajfun :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Atx 2014-06-24 10:40
Cytuję Marek:
Potencjalnie mogę mięć więcej radości i satysfakcji sam ze sobą, niż da mi najlepsza nawet ruchawica. Najpierw Ja, później wszystko inne. Tak idę przez życie, jak tajfun :)


Może trzeba wypluć gorycz, która jątrzy i uwierzyć, że jednak są wciąż takie kobiety, z którymi można działać różne fajne rzeczy, a nie tylko ruchawica ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Ambroży 2014-06-24 17:57
Cytuję Atx:
Może trzeba wypluć gorycz, która jątrzy i uwierzyć, że jednak są wciąż takie kobiety, z którymi można działać różne fajne rzeczy, a nie tylko ruchawica ;-)


A cóż to za fajne rzeczy?
Czemu komukolwiek miałoby zależeć, aby robić je akurat z kobietą, a nie np. z kolegą? - człowiekiem, którego reakcje są dla nas bardziej przewidywalne, bo bardziej podobne do naszych.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-24 21:19
Choćby dlatego, że doskonale znane, doskonale przewidywalne reakcje każdego dnia na okrągło są na dłuższą metę monotonne i męczące jak "dzień świstaka" i "Kevin sam w domu" w każde święta
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Marek 2014-06-24 22:23
Cytuję Atx:
Choćby dlatego, że doskonale znane, doskonale przewidywalne reakcje każdego dnia na okrągło są na dłuższą metę monotonne i męczące jak "dzień świstaka" i "Kevin sam w domu" w każde święta


No nie wiem, jeśli bez seksu znajomość, to wolę dobrego, lojalnego kolegę sto razy bardziej niż Panią :) Panie są także monotonne, w stopniu nieprawdopodobn ym. Podziwiam sadomasochizm tych, którzy muszą być z kimś całe życie :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-24 23:19
Uleje mi się teraz filozofowania :-)

Powiem Ci, Marku, że jestem zadziwiona wszystkimi ludźmi, którzy naprawdę nie widzą (albo nie chcą widzieć) prawdziwie dobrych związków wokół. Związków osób, które są ze sobą, bo chcą :-) Nie każdy jest sadystą-masochistą.

Patrzę na moich rodziców, pamiętam wojny, jakie były między nimi, pamiętam dużo złych rzeczy z wielu lat jakie z nimi spędziłam i podziwiam miłość, którą widać z wiekiem między nimi coraz bardziej.
Jedno uparte, drugie nerwowe. Jedno ciągnie w tę, drugie w tamtą. Często nie wytrzymuję i fukam na nich, by już przestali się sprzeczać. A oni patrzą na mnie jakby nie rozumieli, bo dla nich to nie sprzeczka tylko wymiana zdań - rozmowa ;-)

Miłość, która wychodzi w chęci dogadania się, w dobrowolnym ustąpieniu wygodniejszego miejsca na kanapie (bo poprzednio ustąpiłeś ty, to tym razem zrobię to ja), w przykryciu kocem, gdy któreś zaśnie na fotelu, w przygotowaniu ryb przez ojca (bo wie, że mama tego robić nie znosi), w buczeniu mamy, by ojciec założył sweter, bo wieczór chłodny.

Pamiętam ile razy jako dziecko/nastola tka płakałam przez ich kłótnie i pamiętam też, że zawsze stali za sobą murem w najtrudniejszyc h życiowych sprawach.

Mogłabym zwalić rozwód na brak poczucia miłości w dzieciństwie i bardzo surowe wychowanie, ale tak nie jest. Nie zwalam swojego życia na nikogo. Dzieciństwo było jakie było. Dzięki niemu jestem kim jestem. Tak samo przez przeboje małżeńskie jestem kim jestem. To ja dokonałam większości wyborów za jakie zapłaciłam. Każdego dnia jestem tu i teraz. Tu i teraz decyduję o swoim życiu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Atx 2014-06-24 23:20
Można płakać nad przeszłością i usprawiedliwiać nią niepowodzenia. Można płakać i usprawiedliwiać się na zapas, mieć już dziś wytłumaczenie z niepowodzeń na przyszłość. Tylko po co?

Jestem sobą, szanuję to kim jestem. Nie muszę być z kimś. Tak samo jak nie muszę być sama. Może będę z kimś, może nie. Jeśli tak, dobrze. Jeśli nie, też dobrze :-)
Cieszę się, że żyję i staram się widzieć dobro, choć dostaję w d... od zła :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Ambroży 2014-06-24 23:29
Cytuję Atx:
Choćby dlatego, że doskonale znane, doskonale przewidywalne reakcje każdego dnia na okrągło są na dłuższą metę monotonne i męczące


Zależy dla kogo. Mnie przewidywalność kolegów nie męczy.

Przecież nie przewidzę co do słowa, co ktoś powie, czy jak dokładnie się zachowa - czyli jakaś różnorodność pozostaje. Urozmaicenie typu: mówię/robię jakąś zwykłą dla mnie rzecz, a druga osoba mi się obraża, bo nie rozumiałem że to dla niej ważne... nie jest mi do niczego potrzebne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Atx 2014-06-24 23:44
I właśnie tego negatywnego krakania i założonego z góry złego negatywnego zdarzenia nie rozumiem.

Kumple cacy, kobiety złe. Kumpla zachowania przewidywać nie musisz, bo kumpel nie zrobi kuku, ale kobieta na pewno zachowa się nie tak i się obrazi o brak telepatii.

Ludzie, co z Wami jest?

Projekcja złej przyszłości ściąga złą przyszłość.

Nie mówię, by być pieprzonym hurra-optymistą , ale nie dziwię się, że tak smutno Wam żyć.

Nikt nie jest telepatą. Od tego Bozia dała język, by pytać, by rozmawiać, by uczyć się wzajemnej komunikacji, jeśli ktoś naumiany nie jest.

Obraziła się raz, to spokojnie wytłumacz jej, by na następny raz powiedziała Ci wprost, bo widocznie było zbyt wiele innych spraw i nie miałeś szans zauważyć ciężaru problemu.

Nikt nie siedzi w niczyjej głowie, nikt nie wie na 300% co ktoś ma na myśli.

Ludzie, macie tak mało lat, tyle życia jeszcze przed Wami. Po co je marnować na zakładanie czarnych scenariuszy? Po co uciekać przed czymś, co wcale nie musi nastąpić?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Ambroży 2014-06-25 00:54
Cytuję Atx:
Ludzie, macie tak mało lat, tyle życia jeszcze przed Wami. Po co je marnować na zakładanie czarnych scenariuszy? Po co uciekać przed czymś, co wcale nie musi nastąpić?


Ja nie zakładam żadnych czarnych scenariuszy, tylko próbuję obserwować ludzką naturę (inną kobiet, inną mężczyzm) taką jaka ona jest, a nie taką jaką byśmy sobie wymarzyli.

Dlaczego piszę o robieniu większości rzeczy z kolegami a nie z kobietami? Czasem w telewizji można natrafić na program dokumentalny o jakichś plemionach żyjących w odcięciu od cywilizacji. Czy widziałaś chociaż jedno, w którym nie było mocnej segregacji na mężczyzn i kobiety - mężczyn większość zajęć wykonujących w gronie mężczyzn, i kobiet - z innymi kobietami i małymi dziećmi? Czemu ten wzorzec obowiązuje we wszystkich nie-cywilizowan ych, nie wiedzących o sobie plemionach, a nam próbuje się wmawiać, że towarzystwo kobiety w tych różnorodnych zajęciach jest mężczyźnie niezwykle potrzebne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Atx 2014-06-25 01:24
Zakładasz, choć mówisz, że nie. Łowisz opcje, które są Ci z jakiegoś powodu na rękę.
Czemu na przykład nie jest wzorem to? player.pl/programy-online/kobieta-na-krancu-swiata-odcinki,87/odcinek-7,nepal-zona-trzech-mezow,S03E07,4035.html
Czemu nie robimy z nazwiskami po ślubie jak Żydzi, że dziecko ma nazwisko matki, bo tylko matka jest 100% pewnym z pochodzenia rodzicem, albo jak Włosi, że żona ma swoje nazwisko, a mąż swoje?
Czemu nie żenimy się z rodzeństwem jak to ma miejsce w najmniejszych plemionach?

Staram się mieć umysł otwarty. Staram się widzieć różne opcje - nie przywiązuję się do jednej, bo tak mi akurat wygodnie.

Czemu mówię o normalnych kobietach? bo jestem normalna. Bo nie fukam się, że ktoś się czegoś nie domyślił. Bo tak jak lubię, by ze mną mówiono wprost, a nie na okrętkę, tak samo staram się rozmawiać z innymi.

Czemu wiem, że kobieta nie jest gorszym towarzyszem, niż kumpel dla kumpla? Bo rozmawiam z facetami, bo oglądam mecze, bo pomagam im rozkręcać silniki, z którymi nie dają sobie rady. I wcale nie jestem przeszkadzającą niedorajdą, tylko prawdziwą pomocą, bo z racji siły, małych dłoni jestem w stanie sięgnąć tam, gdzie żaden facet nie wygnie klucza.

Jestem ich towarzyszką i przyjacielem, a nie materacem, bo choć się podobam i mocno adorują, to mnie szanują za pomoc, za rozmowy, za wsparcie w problemach właśnie z żonami. Jest tak dlatego, że patrzę ze wszystkich stron i widzę różne powody różnych zachowań. Nie zamykam mózgu stwierdzeniem "facet jest taki/ baba jest taka - amen".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Ambroży 2014-06-25 02:41
Cytuję Atx:
Zakładasz, choć mówisz, że nie. Łowisz opcje, które są Ci z jakiegoś powodu na rękę.
Czemu na przykład nie jest wzorem to? player.pl/programy-online/kobieta-na-krancu-swiata-odcinki,87/odcinek-7,nepal-zona-trzech-mezow,S03E07,4035.html


Chwilowo nie mogę obejrzeć, ale z opisu wynika, że mężczyźni robią co innego, kobiety co innego. Kobieta pracuje w domu, mężczyźni w polu - czyli w towarzystwie MĘSKIM, bo kobieta została w domu. Nie próbują się podzielić obowiązkami inaczej, by dłużej przebywać w towarzystwie mieszanym.

Cytat:
Czemu mówię o normalnych kobietach? bo jestem normalna.
A czy ja mówię o nienormalnych? Mam w bliższej i dalszej rodzinie ileś kobiet i iluś mężczyzn. Zgadnij, czy jest zależne od płci, z kim mi się spędza czas ciekawiej?

Cytat:
Czemu wiem, że kobieta nie jest gorszym towarzyszem, niż kumpel dla kumpla?
Może i co któraś nie jest gorszym, ale z jakiegoś powodu takie mi się nie trafiają. I na prawdę nie jest to w wyniku uprzedzeń z mojej strony. Po prostu ich zainteresowania nie są wspólne z moimi. A jeśli tymi wspólnymi zainteresowaniami są np. sportowe, to jednak dobrze jest uprawiać sport z osobami na podobnym poziomie. Tu znów - zazwyczaj - jest niekompatybilność na linii kobieta-mężczyzna.

Cytat:
Bo rozmawiam z facetami, bo oglądam mecze, bo pomagam im rozkręcać silniki, z którymi nie dają sobie rady. I wcale nie jestem przeszkadzającą niedorajdą, tylko prawdziwą pomocą, bo z racji siły, małych dłoni jestem w stanie sięgnąć tam, gdzie żaden facet nie wygnie klucza.
I co z tego wynika? Że zamiast w kilka dni znaleźć sobie kolegę do zabawy z silnikami miałbym latami szukać kobiety, którą to interesuje? Tylko po to, by udowodnić, że da się taką jedną w regionie znaleźć? O ile jakiś inny entuzjasta rozkręcania silników KONIECZNIE WSPÓLNIE Z KOBIETĄ już jej nie zajął.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Marek 2014-06-25 10:48
Cytuję Atx:
Zakładasz, choć mówisz, że nie. Łowisz opcje, które są Ci z jakiegoś powodu na rękę.
Czemu na przykład nie jest wzorem to? player.pl/programy-online/kobieta-na-krancu-swiata-odcinki,87/odcinek-7,nepal-zona-trzech-mezow,S03E07,4035.html
Czemu nie robimy z nazwiskami po ślubie jak Żydzi, że dziecko ma nazwisko matki, bo tylko matka jest 100% pewnym z pochodzenia rodzicem, albo jak Włosi, że żona ma swoje nazwisko, a mąż swoje?
Czemu nie żenimy się z rodzeństwem jak to ma miejsce w najmniejszych plemionach?

Staram się mieć umysł otwarty. Staram się widzieć różne opcje - nie przywiązuję się do jednej, bo tak mi akurat wygodnie.

Czemu mówię o normalnych kobietach? bo jestem normalna. Bo nie fukam się, że ktoś się czegoś nie domyślił. Bo tak jak lubię, by ze mną mówiono wprost, a nie na okrętkę, tak samo staram się rozmawiać z innymi.

Czemu wiem, że kobieta nie jest gorszym towarzyszem, niż kumpel dla kumpla? Bo rozmawiam z facetami, bo oglądam mecze, bo pomagam im rozkręcać silniki, z którymi nie dają sobie rady. I wcale nie jestem przeszkadzającą niedorajdą, tylko prawdziwą pomocą, bo z racji siły, małych dłoni jestem w stanie sięgnąć tam, gdzie żaden facet nie wygnie klucza.

Jestem ich towarzyszką i przyjacielem, a nie materacem, bo choć się podobam i mocno adorują, to mnie szanują za pomoc, za rozmowy, za wsparcie w problemach właśnie z żonami. Jest tak dlatego, że patrzę ze wszystkich stron i widzę różne powody różnych zachowań. Nie zamykam mózgu stwierdzeniem "facet jest taki/ baba jest taka - amen".



I co te żony kumpli, z którymi rozkręcacie silniki? Nie protestują że małżonkowie Cię adorują? :) Kurcze Atx, sory ale to jest tak naiwne co piszesz, że się po prostu brecham, no sorki :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Atx 2014-06-25 16:52
Cytuję Marek:

I co te żony kumpli, z którymi rozkręcacie silniki? Nie protestują że małżonkowie Cię adorują? :) Kurcze Atx, sory ale to jest tak naiwne co piszesz, że się po prostu brecham, no sorki :)


Możesz brechtać. Cieszę się, że Ci poprawiłam humor :-)
Choćbyś kpił i wyśmiewał moje życie, dziś nie jesteś w stanie zepsuć mi dobrego nastroju :-) Mam cudowne zakwasy po wieczornym szaleństwie łóżkowym, przyjemnie zmęczona po dzisiejszym dniu pracy i szczęśliwa z docenienia, bo zaproponowano mi zostanie serwisantem fabrycznym :P Nie skorzystam, wolę być niezależna, niż latać na każdy telefon bez szans na zaplanowanie dnia. Ale humor mam szampański :P
Idę poświętować :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-2 # Ciepły Klusek 2014-06-25 19:39
Szampana rozlałbym na Twoje zgrabne rozpalone ciało i wysączyłbym z niego każdy bąbelek, a stanu w którym byś się znajdowała nie potrafiłabyś opisać :P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Esej 2014-06-25 21:20
eee najlepszy jest cin-cin na kołyszące sie posladki w stringach :lol: bąbelki zajebiscie odbijaja sie od jędrnej pupci takiej pani :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Sylwia 2014-06-25 22:03
hmm robi się ciekawie... :D :D :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Esej 2014-06-25 22:16


Na takim budyniu wypompować szampana i nie tylko ...pupcia Serbki w jednym z belgradzkich klubów :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Esej 2014-06-25 22:17
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Fred 2014-06-26 22:29
No ale panio naprawdę podobają się mięśnie.

Ja często obserwuję ludzi, ich reakcje. Ja sam jestem tłusty jak słoik smalcu - niestety nie wpisuję się we współczesne kanony piękna i pożądania nie budzę.

Obserwuję reakcje Pań na umięśnionych. Chyba nie muszę nic tłumaczyć - patrzą na nich z pożądaniem i podziwem. W każdym miejscu - zarówno na ulicy, jak i na siłowni. Dobry wygląd = powodzenie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Atx 2014-06-23 22:48
Marek, pisz, pisz, pisz! właśnie tak!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2014-06-24 01:24
Chyba nienawidzę pisać, wypaliłem się. Czuję że to koniec tej przygody - ten tekst kiedyś napisałem, wrzuciłem dziś, bo nie miałem żadnego pomysłu na inny.

Palce bolą, nadgarstek też, oczy bezustannie pieką i bolą, strony bezustannie atakowane, pieniędzy z tego nie ma... Muszę to wszystko sobie poważnie przemedytować, gdzieś widocznie popełniłem błąd. Nie mam z tego żadnej satysfakcji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Sylwia 2014-06-24 09:07
Niemożliwe Marku, że mógłbyś znienawidzić pisanie..po prostu jak każdy kto ciężko pracuję, potrzebujesz odpoczynku, szczególnie od monitora....wsp ominałeś kiedyś ze znasz fajne miejsce nad morzem..nie możesz tam pojechać?:)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2014-06-24 22:27
Cytuję Sylwia:
Niemożliwe Marku, że mógłbyś znienawidzić pisanie..po prostu jak każdy kto ciężko pracuję, potrzebujesz odpoczynku, szczególnie od monitora....wspominałeś kiedyś ze znasz fajne miejsce nad morzem..nie możesz tam pojechać?:)


W lato, ten tłum rozszalałych ludzi? :) Prędzej na jesień się wybiorę. Mógłbym jechać na działkę swoją, ale samemu mi się nie chce w te chaszcze.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sylwia 2014-06-24 22:33
Cytuję Marek:
Cytuję Sylwia:
Niemożliwe Marku, że mógłbyś znienawidzić pisanie..po prostu jak każdy kto ciężko pracuję, potrzebujesz odpoczynku, szczególnie od monitora....wspominałeś kiedyś ze znasz fajne miejsce nad morzem..nie możesz tam pojechać?:)


W lato, ten tłum rozszalałych ludzi? :) Prędzej na jesień się wybiorę. Mógłbym jechać na działkę swoją, ale samemu mi się nie chce w te chaszcze.

Myślałam, że znasz może takie miejsce nad morzem gdzie nie ma tłumu:) Na działkę, dobra myśl:) a nie możesz z Fioną?:)) A kumpla nie masz z którym mógłbyś pojechać?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-24 10:45
Cytuję Marek:
Chyba nienawidzę pisać, wypaliłem się. Czuję że to koniec tej przygody - ten tekst kiedyś napisałem, wrzuciłem dziś, bo nie miałem żadnego pomysłu na inny.

Palce bolą, nadgarstek też, oczy bezustannie pieką i bolą, strony bezustannie atakowane, pieniędzy z tego nie ma... Muszę to wszystko sobie poważnie przemedytować, gdzieś widocznie popełniłem błąd. Nie mam z tego żadnej satysfakcji.


Może za często chcesz wrzucać nowe teksty. Zrób przerwy. Napisz parę "do szuflady". Nic się nie stanie, gdy przez tydzień, miesiąc nie wpadnie na stronę nowy.
Masz tyle świetnych felietonów, a wiele osób ich w ogóle nie czytało.
Może to doskonały moment, jaki masz na przeczytanie siebie sprzed jakiegoś czasu.
Może sam zobaczysz czy coś się zmieniło. Czy napisałbyś tak samo, czy jednak masz nowe zdanie na jakiś temat.

Wykorzystaj ten czas.
Ciało często wie szybciej, co jest nie tak, niż sam umiejętnie nazwiesz problem.

Odpocznij :-) Będzie dobrze :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-5 # ester 2014-06-24 16:21
Po co podtrzymywać na siłę "coś" , co w stanie agonalnym już?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Atx 2014-06-24 17:39
Czasem wrażenie agonii jest wezwaniem do odpoczynku od dotychczasowego "wszystkiego" i ruszenia w stronę przeciwną.
Czasem trzeba pozwolić sobie "umrzeć" w czymś, by za jakiś czas albo odkryć nowe coś, albo jednak wrócić do tematu, tylko od innej strony.

Marek potrafi szukać ścieżek. Znajdzie siebie, obojętne co postanowi :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Ciepły Klusek 2014-06-24 18:04
Łał, co za brawurowa "szczerość".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # ester 2014-06-24 19:36
..dokładnie, bez pieprzenia:"das z radę-odpocznij"itd...
Facet ma dość "pijawek" wymagających artykułów na poziomie, udzielania porad, spinania dupy za free...
Czas, żeby zaczął żyć, po prostu...
Kiedyś "wróci", poczekam :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Ciepły Klusek 2014-06-24 21:04
Cytuję ester:
..dokładnie, bez pieprzenia:"dasz radę-odpocznij"


Wiesz Ester, czasem Cię nie poznaję i do tego ta sugestia z opóźnionym rozruchem :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2014-06-24 22:31
Cytuję ester:
..dokładnie, bez pieprzenia:"dasz radę-odpocznij"itd...
Facet ma dość "pijawek" wymagających artykułów na poziomie, udzielania porad, spinania dupy za free...
Czas, żeby zaczął żyć, po prostu...
Kiedyś "wróci", poczekam :-)


Podoba mi się ta bezpośredniość :) Jednak fakty są takie, że bez pisania nie mam nic. Ani pracy, ani pieniędzy (czasem jednak jakieś wpadną), ani poczucia że jestem kimś (komplementy itd.). Przestanę pisać i co dalej? Do pracy za 1200 nie pójdę już nigdy, prędzej będę zbierał butelki po śmietnikach - nic innego mnie nie interesuje, nie fascynuje, nie chce mi się nic nowego uczyć, więc co dalej? Tu nienawidzę, jestem sfrustrowany i rozczarowany, jednak coś mam, a tam nie mam nic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ... 2014-06-25 10:03
Nie cierpię kiedy piszesz w ten sposób...
Nie wiem co bardziej doprowadza mnie do szału: Twoja szczerość czy bezsilność...
Stan zawieszenia,"mn iejsze zło" jest pułapką , z której nie ma wyjścia.
Ile lat jeszcze zamierzasz w tym twić?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ... 2014-06-25 10:06
*tkwić
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2014-06-25 10:54
Cytuję ...:
Nie cierpię kiedy piszesz w ten sposób...
Nie wiem co bardziej doprowadza mnie do szału: Twoja szczerość czy bezsilność...
Stan zawieszenia,"mniejsze zło" jest pułapką , z której nie ma wyjścia.
Ile lat jeszcze zamierzasz w tym twić?


A ja nie lubię, jak ktoś kto pisze komentarz nie ujawnia nawet swojej płci. Ile masz zamiar jeszcze tkwić w tej grzesznej anonimowości? :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Atx 2014-06-24 21:20
Cytuję Ciepły Klusek:
Łał, co za brawurowa "szczerość".


? :-?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ester 2014-06-24 21:55
Nie, to nie było do Ciebie Atx, tylko ogólnie tak...:)
Doceniam optymizm , którym próbujesz "zarazić", ale kiedy facet pisze ,że ma dosyć, to znak , że musi odciąć balast i iść dalej...
I tyle..:)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-25 00:38
Strona ma mnie dość :P
Odpisałam Ci i gdzieś wcięło, a może tylko ja nie widzę.

Naklikam jeszcze raz i idę spać.

Ester, nie próbuję nikogo zarazić optymizmem - nie da się. Nawet jeśli ktoś będzie powtarzać mechanicznie frazy, guzik to da, jeśli nie będzie to brzmieć w całej duszy.

3/4 życia byłam pesymistką. Dzieciństwo takie i takie. Szkoła taka i taka. Poczucie wartości ujemne. Krakałam i krakałam - na wszelki wypadek - bo jak krakałam i się nie udało, to nie byłam rozczarowana, a jak jednak się udało, to byłam mile zaskoczona.
Krakałam i krakałam i... 3/4 życia było do d.....
Tak mocno w końcu w nią dostałam, że skrajnie potrzaskana wrzasnęłam sama do siebie "jasna cholera! co jest! czemu ciągle ja! przecież...." no właśnie - i musiałam dokończyć zdanie "przecież sama na to pozwoliłam".

Jestem jak ten szczur topiący się w akwarium, któremu ktoś kiedyś podał deseczkę. Wiem jak to jest tonąć, wiem też jak to jest czuć życie. I zdecydowanie wolę czuć życie, niż dobrowolnie tonąć. Stąd mój przebudzony i cholernie uparty optymizm. Stąd też moja złość, gdy zaprzecza się istnieniu dobra.

Zbierasz co zasiejesz. Marne zbiory nauczyły mnie rozumu.

Czasem trzeba odciąć balast przeszłości, by nie zatonąć, by zacząć żyć inaczej.

Dobrej nocy :-) Spadam!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # brat 2014-06-24 19:49
Kto jak kto, ale Ty Marek możesz już spocząć na laurach;p Stworzyłeś genialne dzieło. Tchnąłeś w ten świat nową iskrę myślenia, powiew świeżości. Ty właściwie powinieneś już mieć wakacje. To co nam dasz dodatkowo to już są extra prezenty, będą to ok - nie też ok - wszystko dostaliśmy co nam niezbędne... wkurza mnie tylko, że nie jest to tak szeroko doceniane jak powinno... mentalnie no i finansowo oczywiście;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Marek 2014-06-24 22:40
Cytuję brat:
Kto jak kto, ale Ty Marek możesz już spocząć na laurach;p Stworzyłeś genialne dzieło. Tchnąłeś w ten świat nową iskrę myślenia, powiew świeżości. Ty właściwie powinieneś już mieć wakacje. To co nam dasz dodatkowo to już są extra prezenty, będą to ok - nie też ok - wszystko dostaliśmy co nam niezbędne... wkurza mnie tylko, że nie jest to tak szeroko doceniane jak powinno... mentalnie no i finansowo oczywiście;)


No w sumie tak, coś jednak stworzyłem - ale gdy patrzę na swoje życie, zwłaszcza teraz (doświadczam buntu podświadomości) - widzę fakty - nie mogę schudnąć do tych 80kg za cholerę, jeżdżę w sumie fajnym (he he), ale starym i pordzewiałym autem, lęki paraliżują moje cele - moje życie jest zaprzeczeniem tego, co napisałem w książce. Czy wobec tego okłamałem ludzi, za co wziąłem pieniądze? Czy jestem oszustem? Wychodzi na to że jednak tak.

Namawiam do pewnych technik, do zmian - a sam nie umiem tego wprowadzić w życie. Po prostu nie umiem, a próbowałem. W związku z tym czuję się jak mały, prymitywny cwaniaczek. Może to za mocne słowa, ale czuję obrzydzenie i zniechęcenie. Powinienem zrezygnować z pisania o samorozwoju, a skupić na tematach męsko damskich, bo tu kompetencje mam wielokrotnie potwierdzone.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Atx 2014-06-25 00:18
Bardziej popatrz na to jako lekarz.

Napisałeś książkę o leczeniu bazując na wiedzy teoretycznej. Przeszedłeś część doświadczalną na innych - porady z książki działały, więc super. Teraz jednak "zachorowałeś" sam. Widzisz jak trudno się "leczyć", jak nieskutecznie czasem przeskoczyć siebie, mimo upartej walki o wyniki. Możesz odpuścić, powiedzieć, że się myliłeś i finisz. A możesz też przejść przez to doświadczenie próbując ugryźć je od innej strony, próbując innych metod - zależy Ci przecież na wyleczeniu siebie :-)

Czasem los podtyka nam ten sam temat od siedmiu różnych stron na różnych etapach życia, tak jakbyśmy byli za każdym razem inną osobą, aż poznamy każdą z opcji i zrozumiemy przyczyny zachowania każdej z tych osób.

Z jakiegoś powodu życie dało Ci teraz wyzwanie - podważyło to, w czym czułeś się fachowcem - samorozwój. Widocznie coś masz jeszcze do zrobienia w tej dziedzinie :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Marcin_Rembertów 2014-06-25 15:16
Jesteś prawdziwym człowiekiem Marku, z krwi i kości, z pośród Nas, swoich czytelników.
Nie jakimś wymuskanym karierowiczem, ściemniaczem, zaklinaczem rzeczywistości.
Piszesz jak jest. Ze Światem, z Nami, jak jest z Tobą.
Nie cukrujesz...
Człowiek z ludu dla ludu.
Marek Kotoński :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # al 2014-06-24 08:50
To chwilowe znużenie Marku, od czasu do czasu każdy tak ma. Zrób sobie przerwę, skup uwagę na czymś innym, a na bank wróci Ci chęć do pisania. Jesteś w tym zajebisty i nigdy nie rezygnuj z tego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sted 2014-06-24 11:48
jako zawodnik amator mma bjj mt w sumie zgadzam sie calkowicie z autorem tekstu,takie pzremyslenia jak on mam od dawna, odnosnie supli miesni i wsi,
janwaznijeszym miesniem jest serce doslownei i wpzresnosni apotem meisnie brzucha i grzbietu, najmniej bicepsy..itd
nie chce mi sie juz pisac
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ktomar 2014-06-24 13:04
Cytuję Marek:
Chyba nienawidzę pisać, wypaliłem się. Czuję że to koniec tej przygody - ten tekst kiedyś napisałem, wrzuciłem dziś, bo nie miałem żadnego pomysłu na inny.

Palce bolą, nadgarstek też, oczy bezustannie pieką i bolą, strony bezustannie atakowane, pieniędzy z tego nie ma... Muszę to wszystko sobie poważnie przemedytować, gdzieś widocznie popełniłem błąd. Nie mam z tego żadnej satysfakcji.


Może cel jest osiągnięty i dalej pustka... . Nie przeczytałeś pewnie o wyleczeniu candidy surową dietą ;-)
3 małe kr, to budzące szacunek wyzwanie... .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Marek 2014-06-24 22:44
Cytuję ktomar:


Stosuję to sporo czasu - ale nie do końca pomaga.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Quizas 2014-06-24 16:11
Właśnie zna ktoś RZETELNE źródło informacji o tym czymś? Byłem na kilku stronach i często pojawiają się tam sprzeczne ze sobą informacje co do tej diety. Na jednej piszą, żeby unikać źródeł węglowadanów szczególnie m.in. bananów i miodu, na drugiej znowu żeby właśnie te spożywać ze względu na znajdujące się w nich prebiotyki, naturalne wsparcie probiotyków czyli wrogów candidy. Przykłady mógłbym mnożyć i bądź tu mądry człowieku :|
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Atx 2014-06-24 17:33
Z szukaniem w internecie jest jak z szukaniem w hipermarkecie - idziesz po jedno, a wychodzisz z koszykiem niepotrzebnych rzeczy ;-)

W internecie znajdziesz każdą wersję wszystkiego. Nie ma Boga - jest Bóg. Nie biegać, bo rypie stawy - biegać jak najwięcej, bo wzmacnia. Nie jeść zboża, bo gluten szkodzi - jeść tylko zboże, bo błonnik pomaga. Nie pić mleka, bo nie masz enzymów trawiących - pić go jak najwięcej, a szczególnie maślanki.
Jeść gotowane, bo podczas gotowania rozkładane są naturalne toksyny z roślin odstraszające szkodniki - jeść tylko surowe, bo gotowane niszczy wsio dobre.

Jeśli szukasz czegoś na poparcie swojej jednej tezy, na pewno znajdziesz. Jeśli zaczynasz drążyć, zauważasz sprzeczności i różnice.

Dlatego najlepiej poszukać kogoś, kto się żywi RAW od dłuższego czasu.

Nie każdy sposób żywienia jest dla każdego organizmu. Każdy człowiek ma nieco inne przyswajanie składników, pewne wady organizmu, pewne silne strony, większe potrzeby na to, mniejsze na tamto. Trzeba uważnie obserwować siebie, reakcje ciała, psychiki na zmiany diety.

Próbowałam różnych rzeczy, wiem czego muszę unikać i wiem, że dla mnie dieta surowa nie jest dobra. Mieszana tak, ale nie całkowicie surowa. Mogę żyć bez podstawowych zbóż, ale nie bez kaszy gryczanej, jaglanej. Potrafię bez problemu żyć bez słodyczy, jogurtów i tego typu "pyszności", ale organizm domaga się prawdziwego mleka i piję je litrami. Mogę jeść ogromne ilości surowych i kiszonych warzyw, ale bez białka ani rusz.

Każdy musi to rozpracować sam. Tak jak własną metodę na życie :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-24 22:44
Cytuję Quizas:
Właśnie zna ktoś RZETELNE źródło informacji o tym czymś? Byłem na kilku stronach i często pojawiają się tam sprzeczne ze sobą informacje co do tej diety. Na jednej piszą, żeby unikać źródeł węglowadanów szczególnie m.in. bananów i miodu, na drugiej znowu żeby właśnie te spożywać ze względu na znajdujące się w nich prebiotyki, naturalne wsparcie probiotyków czyli wrogów candidy. Przykłady mógłbym mnożyć i bądź tu mądry człowieku :|



Banany bym omijał, miód jadł bardzo rzadko.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Quizas 2014-06-25 01:42
@ Atx - dobrze ujęte z tym internetem! Chociaż ja akurat jak już idę po jedno do hipermarketu, to z tym jednym zazwyczaj wychodzę. Wyjątek stanowią promocje na piwo ;-) Dziękuję za podzielenie się doświadczeniem zdobytym na własnym organiźmie!

@ Marek - skąd w takim razie czerpać węglowodany? Nie trenuję jakoś dużo - miesięcznie około 150 km wybiegania, trening siłowy ograniczony wyłacznie do pompek, podciągania i brzuszków, ale i tak nie wyobrażam sobie braku wsparcia owocami, a z tych jak widzę zaleca się jedynie cytryny i grejfruty.

Często powtarza się, że podstawa w sporcie to trening i dieta. Mało kto może sobie pozwolić na tę drugą (czas + pieniądze, bo przecież powinno to być 5-6 posiłków dziennie), więc to samo z siebie napędza rynek wszelkiej chemii sportowej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-24 22:43
Nie czytam, ponieważ oczy łzawią i bolą. Dziś przy ruchach głowy, ból szarpie z oka aż do tyłu czaszki, dość mocno. Przestałem już grać w moją ulubioną grę - tylko pisanie tekstów no i ostatnio sezon obejrzałem "pod kopułą", bo czytałem książkę i chciałem zobaczyć jak to nakręcili :)

Ale co z tymi 3 krokusiami, kto je ma?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ktomar 2014-06-24 23:13
"Ale co z tymi 3 krokusiami, kto je ma?"
Wg. światducha w jednym z artów to ma jego kolega który niedawno zaatakował znaną osobę. Andrzej wyraża się z pełnym szacunkiem o podjęciu wyzwania (przez duszę/osobowość ?)przyjęcia na pokład trzech małych krokusi...(jak to cholernie komplikuje życie) .Niezależnie od posiadania tego typu obciążeń duchowych, każdy jest najwyższą wartością w wyższym planie. ;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-24 23:31
Cytuję ktomar:
"Ale co z tymi 3 krokusiami, kto je ma?"
Wg. światducha w jednym z artów to ma jego kolega który niedawno zaatakował znaną osobę. Andrzej wyraża się z pełnym szacunkiem o podjęciu wyzwania (przez duszę/osobowość?)przyjęcia na pokład trzech małych krokusi...(jak to cholernie komplikuje życie) .Niezależnie od posiadania tego typu obciążeń duchowych, każdy jest najwyższą wartością w wyższym planie. ;-)


Ciężko mi Cię zrozumieć - masz na myśli to, że posiadacz tych zwierzątek mnie zaatakował? I jaką osobę zaatakował? Możesz pisać jaśniej?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Ciepły Klusek 2014-06-24 23:20
Cytuję Marek:
Nie czytam, ponieważ oczy łzawią i bolą. Dziś przy ruchach głowy, ból szarpie z oka aż do tyłu czaszki, dość mocno. Przestałem już grać w moją ulubioną grę - tylko pisanie tekstów no i ostatnio sezon obejrzałem "pod kopułą", bo czytałem książkę i chciałem zobaczyć jak to nakręcili :)
ma?

Na problemy ze wzrokiem możesz użyć suplementu/leku www.ceneo.pl/10737500#tab=reviews
lub
www.ceneo.pl/4775801#tab=reviews

Dobrym posunięciem będzie również zrobienie sobie 15 minut przerwy od komputera po 2 godzinach przesiadywania. Oczy i nadgarstki odpoczną.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2014-06-25 10:44
Cytuję Ciepły Klusek:
Cytuję Marek:
Nie czytam, ponieważ oczy łzawią i bolą. Dziś przy ruchach głowy, ból szarpie z oka aż do tyłu czaszki, dość mocno. Przestałem już grać w moją ulubioną grę - tylko pisanie tekstów no i ostatnio sezon obejrzałem "pod kopułą", bo czytałem książkę i chciałem zobaczyć jak to nakręcili :)
ma?

Na problemy ze wzrokiem możesz użyć suplementu/leku www.ceneo.pl/10737500#tab=reviews
lub
www.ceneo.pl/4775801#tab=reviews

Dobrym posunięciem będzie również zrobienie sobie 15 minut przerwy od komputera po 2 godzinach przesiadywania. Oczy i nadgarstki odpoczną.


Nie jestem w stanie wytrzymać półtorej godziny nawet :) Wychodzę na dwór ile się da, jeżdżę na rowerze, ale nic z tego. Przydałby mi się tydzień, dwa w ogóle bez komputera.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Bolo 2014-06-24 14:43
Nie uprawiałem seksu od pół roku i dlatego ostatnio myślę,żeby sobie jakąś Panią ładną i młodą zamówić za kaskę bo w sumie mnie stać. Jaki macie stosunek do prostytucji? Czy według was to coś złego...? Chodzi o to, że nie mogę znaleść żadnej kobiety na układ czysto seksualny a w związki nie chce się w tym momencie angażować. Dodam, że kiedyś co jakiś czas korzystałem z usług Pań do towarzystwa ale przez ostatnie trzy lata zdarzyło mi się to tylko raz czy dwa. Powiedziałem sobie jakiś czas temu, że nie zamierzam łgać żadnej kobiety tylko, żeby sobie zamoczyć a w sytuacji gdy człowiek jest szczery żadna nie chce dać.:)Poza tym perspektywa randek,które wykańczają mnie psychicznie jak mam słuchać tych samych bzdur, jest już na moim obecnym etapie życia wyczerpana.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-24 22:46
Cytuję Bolo:
Nie uprawiałem seksu od pół roku i dlatego ostatnio myślę,żeby sobie jakąś Panią ładną i młodą zamówić za kaskę bo w sumie mnie stać. Jaki macie stosunek do prostytucji? Czy według was to coś złego...? Chodzi o to, że nie mogę znaleść żadnej kobiety na układ czysto seksualny a w związki nie chce się w tym momencie angażować. Dodam, że kiedyś co jakiś czas korzystałem z usług Pań do towarzystwa ale przez ostatnie trzy lata zdarzyło mi się to tylko raz czy dwa. Powiedziałem sobie jakiś czas temu, że nie zamierzam łgać żadnej kobiety tylko, żeby sobie zamoczyć a w sytuacji gdy człowiek jest szczery żadna nie chce dać.:)Poza tym perspektywa randek,które wykańczają mnie psychicznie jak mam słuchać tych samych bzdur, jest już na moim obecnym etapie życia wyczerpana.


Po prostu źle szukasz, nieumiejętnie prowadzisz rozmowę :) Pań chcących seksu za free, jest pełno - trzeba tylko ominąć ich zahamowania i lęki, upewnić je że masz do nich szacunek, i mieć ten szacunek.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Ambroży 2014-06-24 15:22
Nie zgodzę się, że poprawienie sylwetki nie poprawi samopoczucia.

Jestem wysoki i z bardzo szczupłego przemieniłem się w szczupłego/umię śnionego - taki typ budowy jak np. biegacze na 400-800m.

Przemiana trwała rok i zmiana tego, na ile mnie rówieśnicy szanowali była gigantyczna. I nie musiałem nikomu niczego udowadniać poprzez walkę. Nie wiem, czy przemiana człowieka średniej budowy w bardzo muskularnego poprawi jego społeczny status, ale przemiana chudego w sportowca - jak najbardziej.

Podejrzewam, że taki bardzo muskularny może nawet nic nie robiąc - prowokować - tych, którzy chcieliby udowodnić, że nie jest tak mocny na jakiego wygląda. Typ szczupłego/umię śnionego sportowca nie działa na nikogo prowokująco, a jednocześnie wzbudza obawy, że może sobą w walce sporo reprezentować.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Atx 2014-06-24 16:53
Ambroży, poprawienie poprawi :-)
Tu bardziej chodzi o przerysowanie, by zwrócić uwagę na to, jakimi metodami się tę poprawę osiąga i o to, że gdy ktoś ma słabą wizję siebie, gdy ego szwankuje, to praca nad ciałem może zmienić się w kolejne pasmo kompleksów, a gonienie za wciąż większą masą mięśni w nienormalność.
Chodzi o to, by z pakowaniem nie gonić chemicznego króliczka :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-24 22:48
Poprawi z całą pewnością, ale gdy znowu utyjesz, samopoczucie uzależnione od kształtu ciała znowu spadnie. A gdy stracisz (tfu!) nogę w wypadku? Tak opadnie, że się powiesisz. Celem jest zdrowie (z miłości i życzliwości do ciała) a nie sylwetka, co często jest równoznaczne.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Ambroży 2014-06-24 23:51
Cytuję Marek:
A gdy stracisz (tfu!) nogę w wypadku?


Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale później stwierdziłem, że nie wolno rozważać co będzie w razie wypadku, tylko żyć z tym co się ma teraz. A na teraz - lepiej utrzymać lepszą sylwetkę i wyższy status, zamiast przygotowywać się na gorsze.

Swoją drogą - ja też nie polecam treningu wszystkim - a tylko tym, którzy naturalnie odczuwają jakąś przyjemność z samego treningu, a nie tylko jego efektów. Rzadko kiedy ci, którzy nie odczuwają przyjemności z treningu, coś osiągną.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-06-25 10:46
Cytuję Ambroży:
Cytuję Marek:
A gdy stracisz (tfu!) nogę w wypadku?


Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale później stwierdziłem, że nie wolno rozważać co będzie w razie wypadku, tylko żyć z tym co się ma teraz. A na teraz - lepiej utrzymać lepszą sylwetkę i wyższy status, zamiast przygotowywać się na gorsze.

Swoją drogą - ja też nie polecam treningu wszystkim - a tylko tym, którzy naturalnie odczuwają jakąś przyjemność z samego treningu, a nie tylko jego efektów. Rzadko kiedy ci, którzy nie odczuwają przyjemności z treningu, coś osiągną.


Utrata nogi to ekstremum, ale z czasem się omarszczysz - i co wtedy z samooceną budowaną na wyglądzie? Dlatego lepiej ćwiczyć nie dla wyglądu, a z miłości dla ciała, że chcesz mu coś dać od siebie.

Wyobraź sobie plastycznie że ciało Cię kocha - więc chcesz się odwdzięczyć. Proszę bardzo, sportem, dietą, możliwości jest wiele.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sylwia 2014-06-24 23:05
Marek, pamietasz?
Pięknie to ująłeś:) Całus za to :lol:

"Jedyny sens życia to rozszerzanie, pogłębianie swojej świadomości. Im jest potężniejsza, tym większe obszary zrozumienia stają się dla Ciebie dostępne. Wszystko inne jest tylko czasową, papierową dekoracją. To co się liczy, to głębokie spełnienie. Coś co czasami wypełza z Ciebie, dając Ci wrażenie czegoś wiecznego, prastarego, nie podlegającego czasowi".
Fragment z EcoEgo "Wypożyczalnia ciał" - M. Kotoński
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Sławek 2014-06-25 17:21
Co myślicie o tej pani?
https://www.youtube.com/watch?v=zPNjSXPXfuw
Widze tu dużo pozytywnego myślenia i w sumie to przekazuje to co marek, tylko w inny sposób. Marku, nagrywaj jak najszybciej. Może jakis filmik? :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # .marcin 2014-06-25 18:03
Cytuję Sławek:
Co myślicie o tej pani?
https://www.youtube.com/watch?v=zPNjSXPXfuw
Widze tu dużo pozytywnego myślenia i w sumie to przekazuje to co marek, tylko w inny sposób. Marku, nagrywaj jak najszybciej. Może jakis filmik? :D

Ta pani zdecydowanie powinna wzmocnić swoje ego a hahaha
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # arasek 2014-06-25 18:02
jak byłem na terapii 8 miesięcy temu to sobie właśnie uświadomiłem, że ćwiczyłem bo moja samoocena była niska, poczucie wartości rosło bo byłem dobry i były efekty. Teraz niestety poszło to w drugą stronę, nie ćwiczę, może sporadycznie i aż mi głupio, że ja taki kozak kiedyś, człowiek który zajeżdżał się 5 x w tygodniu i był silniejszy niż jego osiemdziesięcio -pare-kilogramo wi koledzy, nie potrafi się zmotywować do ćwiczeń nawet dla zdrowia.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # .marcin 2014-06-25 18:10
Mam wrażenie, że każda praca leci jej z rąk
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Esej 2014-06-25 21:33
Lajtowy art, akurat na czasie u mnie bo od poczatku czerwca w sumie kupiłem hantle ławeczkę i piłkę na brzuszki :lol: mi równiez juz nie zalezy na byciu "wielkim". Odpierdoliłem prawie zupełnie węglę z diety (tylko przedtreningowo jakas kasza i warzywa), a tak białko i tłuszcze. Przed treningiem biegam w miejscu tak z 30 minut, a potem pompuję, na lajcie, bez stresu, czy kompeksów bo ktos tam wiecej pociska czy cos takiego. Paweł Tsatsuline, to pewnie ten były instruktor radzieckich słuzb specjalnych :lol: ten z ksiązki tima ferrisa...
Doszedłem do wniosku- rób cokolwiek i przede wszystkim wie odzywiaj ciezary to kwestia wtórna, oczywiscie cwicze az do przeciecia, gdy czuje ze juz reka np. opada sama. Licze na to, ze uda mi sie zrzucić sporo tłuszczu z pierwszego podejscia do siłki (trener idiota mówił zeby wpierdalac węgle i tłuszcz sie zrobił), i ze zbuduję mniej ale jednak suchej masy miesniowej. zauwazyłem, ze pamięc miesniowa zadziała wystarczyło troche pomachać hantlami i wszystko rośnie dobrze, ale to zasługa juz diety.
Póki co załozyłem sobie plan 4-tygodniowy.
Martwi mnie tylko to, ze nie mam drązka w mieszkaniu i cierpią troche cwiczenia na plecy. Macie moze jakies pomysły, czy z hantlami da sie cos zrobic z pplecami?
No i oszczednosc czasu, jak dla mnie siłka z posiłkiem przed, po dojsciem itd. itd. wpierdalała mi masę czasu, teraz 1h razem z bieganiem i jest ok
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Esej 2014-06-25 21:44
w domu widze, ze jest tez inaczej i pozwalam sobie na rózne rzeczy np. słuchaweczki na uszach i w przerwie miedzy ceiczeniami tańczę do lustra :lol: usmiech na twarzy, cwiczenia z radością od czasu do czasu zerkam znowu w okno idzie jakaś ładna pani w szpileczkach i miniówce, do tego muzyczka i na ławeczce dalej sobie wyciskam z usmiechem- taki doping psychiczny sobie stosuję 8) w istocie polegam juz w sumie tylko na sobie, jak cos nie wyjdzie to do siebie bede miał tylko pretensje, ale proces długofalowy to jest. Podoba mi sie tez taka swoboda, to popołudniu to wieczorem cwiczę, wszystko ustalam sobie sam i to jest to. Sam w swoim towarzystwie :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mefdajczako 2014-06-26 17:22
Ogladacie moze tegoroczny mundial w Brazyli? Ostatnio w meczu urugwaj vs wlochy suarez ugryzl wloskiego obronce! Nie dal w morde tylko uzarl jak pies. To juz jego trzeci taki wybryk. Sam pilkarz nalezy do elity 31 bramek w angielskiej lidze. Jak czlowiek o takiej inteligencji, takiej psychice mogl sie wzniesc na tak wysoki poziom pilkarski? Rozumiem jakby dal w morde, ale gryzienie?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Rysiek 2014-06-26 19:18
...
Judyta
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Eyelax 2019-07-26 19:54 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Jasonlax 2019-07-27 05:40 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Payday Loan 2019-07-29 01:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Quick Loan 2019-07-29 01:45 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-07-29 03:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Evalax 2019-07-29 08:55 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Online Payday Loans 2019-07-29 09:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Online Lenders 2019-07-29 13:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-07-29 14:06 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Lisalax 2019-07-29 17:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Amylax 2019-07-29 20:20 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Online Loans 2019-07-29 21:55 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Pay Day Loans 2019-07-30 00:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Amylax 2019-07-30 03:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
 
 
0 # Cash Advance 2019-07-30 07:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Cash Advance 2019-07-30 08:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Paydayloan 2019-07-30 09:26 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-07-30 09:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Evalax 2019-07-30 14:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Loans 2019-07-30 15:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Lisalax 2019-07-30 17:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Loans Online 2019-07-30 19:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Kimlax 2019-07-30 19:50 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Loans Online 2019-07-30 20:09 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Amylax 2019-07-30 22:34 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-07-31 02:42 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Evalax 2019-07-31 04:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Online Payday Loans 2019-07-31 05:38 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Evalax 2019-07-31 09:04 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Lisalax 2019-07-31 09:48 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Evalax 2019-07-31 10:18 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Lisalax 2019-07-31 10:22 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Amylax 2019-07-31 11:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Amylax 2019-07-31 14:29 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Janelax 2019-07-31 16:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
 
 
0 # Speedycash 2019-07-31 17:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Direct Lenders 2019-07-31 18:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Pay Day Loans 2019-07-31 21:07 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Loans For Bad Credit 2019-07-31 22:02 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Evalax 2019-07-31 22:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
 
 
 
 
0 # Loan 2019-08-01 02:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 03:09 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 03:14 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Pay Day Loans 2019-08-01 03:17 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 03:26 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 03:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 03:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 03:45 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-08-01 03:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 03:48 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 03:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 03:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 04:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 04:02 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 04:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 04:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 04:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 04:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 04:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 04:20 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 04:21 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 04:21 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 04:22 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 04:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 04:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 04:27 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # TydaysymN 2019-08-01 04:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 04:44 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 04:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 04:52 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 04:56 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 04:59 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 05:07 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 05:09 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 05:12 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 05:14 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 05:24 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 05:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 05:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mycligmempogy 2019-08-01 05:42 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 05:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 05:44 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 05:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 05:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Janelax 2019-08-01 05:56 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 05:56 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 05:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 06:00 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 06:04 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 06:06 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 06:10 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 06:11 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 06:17 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 06:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 06:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 06:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 06:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 06:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 06:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # TydaysymN 2019-08-01 06:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 06:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 06:42 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 06:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 06:48 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 06:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 06:52 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 07:00 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 07:02 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 07:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 07:18 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 07:19 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 07:21 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 07:22 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 07:24 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 07:29 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 07:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 07:40 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 07:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Online Payday Loan 2019-08-01 07:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 07:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 07:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 07:59 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 08:16 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 08:19 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 08:19 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 08:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 08:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 08:31 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 08:31 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 08:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 08:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 08:40 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 08:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 08:49 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mycligmempogy 2019-08-01 08:50 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 08:55 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 08:59 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 09:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 09:05 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 09:05 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 09:07 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 09:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 09:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 09:26 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 09:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 09:32 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 09:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 09:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 09:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 09:50 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 09:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 09:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 10:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 10:10 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 10:18 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 10:21 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 10:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 10:26 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 10:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 10:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 10:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 10:38 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 10:38 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 10:44 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 10:45 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 10:49 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 10:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 10:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 10:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 11:07 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 11:07 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 11:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 11:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 11:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 11:17 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 11:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 11:41 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 11:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 11:48 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 11:48 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 11:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 11:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 11:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 11:56 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 12:06 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 12:08 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 12:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 12:20 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 12:29 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 12:31 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 12:36 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 12:39 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 12:40 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 12:41 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 12:41 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 12:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 12:45 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 12:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 12:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 13:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 13:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 13:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 13:09 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 13:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Loan Cash 2019-08-01 13:20 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 13:21 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 13:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 13:27 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Lisalax 2019-08-01 13:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 13:34 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 13:34 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 13:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 13:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 13:42 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 13:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 14:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 14:02 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 14:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 14:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 14:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 14:16 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 14:27 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 14:29 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speedycash 2019-08-01 14:31 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 14:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 14:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 14:50 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # damithato 2019-08-01 14:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 14:54 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 14:54 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 15:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 15:02 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 15:04 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 15:12 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mycligmempogy 2019-08-01 15:17 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 15:22 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 15:24 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 15:27 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 15:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # TydaysymN 2019-08-01 15:31 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # poeniattalp 2019-08-01 15:33 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 15:34 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 15:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 15:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # spurbalffal 2019-08-01 16:01 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 16:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 16:05 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 16:11 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 16:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 16:22 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 16:25 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 16:27 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 16:35 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 16:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 16:46 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 16:49 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 16:57 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 16:58 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Idiorgosers 2019-08-01 17:03 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Personal Loans 2019-08-01 17:05 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 17:05 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mycligmempogy 2019-08-01 17:09 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Driendinant 2019-08-01 17:11 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 17:12 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 17:13 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 17:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 17:16 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 17:16 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # PlayncabullyciC 2019-08-01 17:24 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 17:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # debyaccopay 2019-08-01 17:28 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Spoimicep 2019-08-01 17:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 17:37 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 17:42 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GomaAsterehooto 2019-08-01 17:43 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # feanketipieple 2019-08-01 17:51 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # TydaysymN 2019-08-01 17:52 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cruineSkinc 2019-08-01 18:00 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # vazyvatCydayJag 2019-08-01 18:06 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Proorngoddero 2019-08-01 18:20 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Reogetromma 2019-08-01 18:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # exehearmA 2019-08-01 18:30 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # remCruine 2019-08-01 18:38 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # esofePentgoft 2019-08-01 18:41 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Sheedsearnend 2019-08-01 18:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mycligmempogy 2019-08-01 18:47 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MeedeMaiveStupe 2019-08-01 18:52 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # UNJUROERATT 2019-08-01 18:53 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 18:54 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hainapoicanaecy 2019-08-01 18:55 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # extelihex 2019-08-01 19:00 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Speegnant 2019-08-01 19:04 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Treakerdedy 2019-08-01 19:04 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
 
 
0 # drartovaVoN 2019-08-01 19:15 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # cychoanny 2019-08-01 19:19 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # vogereVew 2019-08-01 19:23 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # GepOptotO 2019-08-01 19:24 Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # briemophipume 2019-08-01 19:24