Najnowsze felietony

niedziela, 16 grudzień 2012 17:19

Twoje pragnienia? czy aby na pewno?

Napisał 
Młodego chłopaka interesują filmy akcji, z twardymi, nie znającymi strachu i litości bohaterami. Ich ponure, bezwzględne twarze, z wyżłobionymi przez gorzki smak życia kanionami gniewu, onanizują wyobraźnię chłopca na jawie i śnie. Interesują go, ponieważ on sam się boi, ma lękliwą, słabą naturę. Jednak w męskim środowisku, najbardziej atrakcyjni są silni chłopcy, nie stroniący od przemocy, używek i dziewczyn. Marzy więc by być takim jak jego filmowy idol, ponieważ on także chciałby być lubiany i akceptowany. Tak naprawdę, na głębszym poziomie, nie interesuje go życie jakie przedstawia na szklanym ekranie, seryjny morderca, ale akceptacja środowiska w którym się znajduje.

Cool

Znowu u dziewczyn, wyznacznikiem jest moda. Moda daje bycie na czasie i atrakcyjność, a ta przekłada się na społeczną akceptację w grupie, później zamożnego faceta, możliwość założenia stabilniejszej finansowo rodziny. Dziewczyny więc interesują się modą, oglądają media gdzie prezentowane są nowe mody, style i kreacje; a także programy których celem jest upiększenie i podniesienie atrakcyjności kobiety. I jak chłopiec marzy o większych mięśniach i braku lęku przy silniejszych rówieśnikach (co jest uważane jako cool i fajne) tak samo dziewczyna pragnie modnych ubrań, kosmetyków, i tego wszystkiego co sprawia, że jest szanowana i akceptowana w grupie.

Twoje zainteresowania kreuje grupa i jej wymagania. Każdy walczy by mieć w swojej grupie lepszych znajomych, wyższą pozycję, i nie ostatnią która zawsze jest pogardliwa, jest byciem na dnie. Grupa, czyli jak ja to szyderczo nazywam, stado baranów. Dlaczego? to proste, grupa zabija Twoją indywidualność, Twoje prawdziwe pasje i potrzeby, a sprawia że pożądasz tego czego naprawdę nie chcesz, a może nawet czego się brzydzisz. Musisz być na jedną modłę, lubić to co inni, i starać się prześcignąć innych w wymyślanych spektaklach "kto ma nowszą komókę"; albo sukienkę.

Oprych, malarz

Może młody, wrażliwy chłopiec, wcale nie chce być oprychem, tylko kocha malować? pisać? może ma talenty sportowe, np. świetnie jeździ na rolkach? może spełni się w grze w szachy? tymczasem grupa nie pozwala mu na rozwijanie swoich pasji, ponieważ granie w szachy jest pedalskie, a mięśnie i dawanie po mordzie jest cool. Nauka o arcyciekawym świecie jest pedalska, a rzyganie po imprezie, a czasem zesranie się w spodnie, cool i czadowe. Czytanie czy pisanie wierszy jest ciotowate, a zaliczanie w kilku pijanej, cuchnącej rzygowinami dziewczyny, zajebiste. Grupa zresztą doskonale zdaje sobie sprawę, że chłopiec idąc w indywidualizm, może przerosnąć grupę na co ta nie może pozwolić. Przyszły milioner i pasjonat, obniża więc swoją wielkość by dostosować się do idiotyzmu grupy, w której prym wiedzie brutalny, tępy osiłek. Kończy w więzieniu, zamiast zadziwiać świat swoimi dziełami, zarażać miliony swoją pasją. Gdy jest pieprzony w tyłek pod celą przez faceta który chce go poniżyć i zbrukać, mógłby podawać rękę potężnym ludziom, którzy podziwiają jego talent i umiejętności; mógłby, gdyby nie grupa i jej presja. Z czasem szef grupy chce związać ze sobą chłopca, i namawia go na wspólny skok na kiosk, czy na sklep. Chłopiec "testu męskości" nie zdaje, i trafia do więzienia, gdzie "honorowo" bierze winę na siebie. Jeszcze nie wie, że tuzowie mafii to przeważnie donosiciele służb specjalnych, a honor i prawość w tym środowisku, to tylko filmowa ściema.

Cierpienie, kamień węgielny

Ale "najciekawsze" jest w grupach religijnych. Opiszę katolicką, ponieważ tę akurat miałem wiele możliwości by poznać. Zauważ proszę, że młody chłopiec wyobraża sobie że jest superbohaterem jak z filmu, marzy o tym jak jest podziwiany, akceptowany przez kolegów i dziewczyny. Marzy o nim i śni o nim, a także cały czas o nim myśli. Bohater z filmu, często grany przez narkomana - homoseksualistę czy rozpustnika - awanturnika, staje się fałszywym bożkiem chłopaka, jego guru męskości i siły, której tak bardzo pragnie. Podobnie z dziewczyną; marzy o nowych, wspaniałych i modnych torebkach, sukienkach, szmince, perfumach. Ci młodzi ludzie dążąc do celu jakim jest akceptacja grupy, podziwiają pewien wzór i ideał, który pozwala zdobyć tę akceptację. W kościele istnieje kult męczenników, a cierpienie jest centralnym punktem tej religii, którą ogniem, mieczem i bestialskimi torturami wprowadzano ponad trzysta lat w Polsce. Ktoś kto się modli, medytuje i kontempluje postać Jezusa, który jak wiemy umarł konając w strasznych cierpieniach, zresztą kontempluje się drogę krzyżową, gdzie trzeba wyobrażać sobie tę mękę Jezusa. Matka Boska, święta, błogosławiona; cierpiała straszliwie gdy jej syn - Bóg umierał. Także duch święty cierpiał, ponieważ był bezustannie obrażany przez tych, którzy w niego nie wierzą. Męczennicy i święci - który z nich nie cierpiał? wszyscy cierpieli, a najczęściej umierali podczas kaźni. Tak więc medytując i szukając głębi kościoła, dochodzimy zawsze do cierpienia, które jest kamieniem węgielnym tej jednej z tysiąca jedynie słusznych wiar. Gdy idolem i stawianym na piedestale staje się ten który cierpi, grupa (religijna) chcąc dostąpić podziwu innych członków grupy, mieć większą pozycję w grupie, wyobrażają sobie jak cierpią, i jak są podziwiani przez innych. "Bóg go doświadczył", "cierpi za wiarę", "cierpi niemalże jak Jezus" te zazdrosne szepty rozpalają wyobraźnię tych, którzy pragną być podziwiani i akceptowani w grupie. Gdy cierpienie staje się celem do zaszczytów, ludzie chętnie płacą tę cenę. Na świecie np. modne jest biczowanie się, ale wśród ludzi, żeby widzieli, patrzyli. Rośnie samoocena? poczucie ważności? wskakuje się na wyższy stopień drabiny w grupie? oczywiście. Przecież są podziwiani. To biznes, oni się biczują i za to mają szacunek otoczenia, ale tylko tego z grupy religijnej, bo przecież ja ich nie podziwiam; niby za co? poranić ciało które dał nam Bóg, żeby być bliżej niego - to kompletne szaleństwo. I cwany, chytry biznesik z Bogiem i ludźmi, na warunkach cwaniaczka, który bólem i krwią chce sobie kupić prestiż i miejscówkę w niebie. Co do miejsca w niebie nie wiadomo, ale prestiż uzyskują. Gdyby wyśmiewano tych którzy katują swoje ciała, momentalnie by zaprzestali tej praktyki, bo i po co? takie osoby, szukają wręcz cierpienia; nieświadomie prowokują otoczenie, by te ich napadało, niszczyło, głębiło. Posiadanie takiego partnera, jeśli masz zdrowy stosunek do życia, jest najgorszym koszmarem jaki możesz sobie wyobrazić. On czy ona, cierpienia będą szukać za wszelką cenę tak samo, jak Ty szukasz męskości, a kobieta atrakcyjności. Wszystko co zrobisz, a zwłaszcza to czego nie zrobisz, stanie się preludium do płaczu i darcia szat. Próba rozmowy i logicznej rozmowy, nic nie da; to tkwi w człowieku znacznie głębiej, a Twoje czy moje argumenty, ślizgają się tylko po powierzchni. Oni cierpią, pożądają i kochają cierpienie, bo kojarzy im się z uprzywilejowaną pozycją w grupie. Jednocześnie deklarują miłość i niechęć do cierpienia. Z jednej strony nowsza nauka kościoła, o radości, miłości... ale jaka tam może być radość, jeśli ukochanego Jezusa rzekomo zakatowano na śmierć, i godzinami czy dniami konał na krzyżu? jaka miłość i radość, jakie zaufanie do Boga, jeśli objawem jego łaski jest cierpienie, zgliszcza i potworna, bestialska śmierć?

Podłożą Ci świnię

Gdy znasz te zasady, widzisz że bycie w grupie daje siłę i wsparcie, ale mocno Cię ogranicza. Grupa zawsze będzie oscylować na pewnym poziomie, a każda próba bycia wyżej, zostanie brutalnie spacyfikowana, np. plotkami, szydzerstwem, grożbami. Zależy jaka to grupa; spróbuj wyjść z jakiejś, a się zacznie; w grupie przestępczej wiadomo, bagażnik, łopata, i jedziemy do lasu. W grupie religijnej będą modły za Ciebie, ponieważ jesteś opętany przez złą siłę; dlatego odchodzisz. Modlą się za Ciebie, a jednocześnie odhumanizują, twierdzą że nie Ty dokonałeś decyzji, tylko diabeł bądź inne zło, które Cię opanowało. Jeśli z grupy towarzyskiej, szykany i drwiny, złe plotki. Jeśli z grupy w pracy, wszyscy odsuną się od Ciebie, a co odważniejsi i bardziej oddani grupie - podłożą Ci świnię.


Gdy więc jesteś w grupie, w której najwyższym spełnieniem jest rodzina, dzieci, partner czy partnerka, będziesz do tego celu dążył. I wszystko byłoby ok, gdyby nie to że Ty możesz mieć inne pasje, talenty i cele. Jednak ich ukazanie światu, wywołałoby w grupie agresję. Nie chcesz mieć dzieci, żony czy męża? jesteś; egoistką, niedojrzałym emocjonalnie gówniarzem, nic nie rozumiesz, nie dojrzałeś, dziecinna. I wątki prorocze. Będziesz; cierpieć, sama, nikt Ci nie poda szklanki wody, Bóg się na Ciebie obrazi więc spotka Cię nieszczęście, wyć i płakać gdy sąsiedzi i rodzina z dziećmi i wnukami bawić się będą. Jasnowidze! ot, co robi wiara w grupę z ludźmi, kompletnie głupieją. Może to właśnie oni będą wyli w umieralni, a ich dzieci sprzedadzą mieszkanie i chapną oszczędności, by lansować się pod piramidami i pstrykać fotki z dzióbkiem na fejsa?


Grupa nie toleruje indywidualności. Grupy walczą ze sobą, i potrzebują "żołnierzy", czyli tych którzy wierzą w grupowe  "ideały". Grupa mamusiek walczy więc z grupą bezdzietnych, grupa religijna walczy z grupą religijną, ale czcząca inne kawałki świętych desek i symboli które sami namalowali i stworzyli. Grupa wielbicieli diesla walczy z grupą wielbicieli benzyniaków, a rośnie grupa fanatyków hybryd, i podgrupa aut czysto elektrycznych, która niedługo wyrośnie na liczącego się gracza. Grupa konsolowców toczy boje z grupą PC owców; grupy polityczne, wyznaniowe, filozoficzne, związane z markami producentów. Grupy wielbicieli psów walczą z grupą kochającą koty. Walkom nie ma końca, a i wygrana żadnej ze stron nie wchodzi w grę. Bycie w grupie to gra na czyichś zasadach, i rezygnacja z siebie.

Samotny wilk

Jeśli więc rozumiesz te zależności, masz dwa wyjścia. Być jak samotny wilk, nie być w żadnej grupie, orbitować między różnymi wpływami. Możesz też założyć własną grupę, stać się jej liderem, i mieć bardzo wysoki poziom. To możliwe, mało możliwe, ale realne. Poziom tak wysoki, że inni by dorównać grupie i jej wymaganiom, będą musieli się wspiąć na wyżyny swoich możliwości. Gdy sięgną sufitu, którego poziom ty ustalasz, Ty i grupa będziecie działali destruktywnie na tego, który zechce samowolki.  Czy naprawdę chcesz założyć rodzinę? mieć dzieci? zapierdalać w korporacji, by spłacić trzydziestoletni kredyt na dwupokojowy "apartament" w bloku? zapytaj siebie, nie grupy; oni tylko hipnotycznie powtarzają, nie znają własnych słów, ich serce jest zamknięte, zablokowane przez sztuczne potrzeby, i chore, nieludzkie cele.

Czytany 8532 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 28 kwiecień 2014 20:53
Marek

Zbyt piękny by płacić...

Komentarze   

 
+1 # Aros 2012-12-16 18:28
Tak, ale wybierając życie samotnego wilka też trafiasz do grupy...samotny ch wilków. Niby że inny, gardzi przyziemnymi błahostkami, nie chce rodziny, potomstwa, wolny jak ptak. Hej, takich ludzi jest więcej, ktoś już przetarł szlak, nie jesteś pionierem, więc można powiedzieć że jednak powielasz schemat. Da się w ogóle jeszcze zrobić cokolwiek innowacyjnego i nie należeć do "grupy"? Obecnie to już chyba tylko kwestia Twojego postrzegania.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # VanThor 2012-12-16 19:04
Cytuję Aros:
Tak, ale wybierając życie samotnego wilka też trafiasz do grupy...samotnych wilków. Niby że inny, gardzi przyziemnymi błahostkami, nie chce rodziny, potomstwa, wolny jak ptak. Hej, takich ludzi jest więcej, ktoś już przetarł szlak, nie jesteś pionierem, więc można powiedzieć że jednak powielasz schemat. Da się w ogóle jeszcze zrobić cokolwiek innowacyjnego i nie należeć do "grupy"? Obecnie to już chyba tylko kwestia Twojego postrzegania.

Nie chodzi o to, by robić coś innowacyjnego w swoim odczuciu tylko po to by sobie poprawić samoocenę, czyli połechtać ego. W ten sposób myślą miliony fanów Apple - mam iCoś to jestem wyjątkowy, wspaniały i czuję się dzięki temu świetnie, a wszyscy inni to biedaki lub ludzie bez gustu. Nie tędy droga ...
Każdy jest wyjątkowy, sam z siebie, tak po prostu.
Grupa samotnych wilków to ci, którzy nie należą do żadnej z grup, ale pewnie i pod wieloma względami nie pasują do siebie nawzajem. Mówienie o nich jako o grupie to myślenie kategoriami podziałów "my kontra oni" - czyli znowu szukanie wrogów.
Poza tym, nie chodzi o negowanie wszystkiego - ważne jest by robić to, co odpowiada nam, a nie jakiejkolwiek grupie. Bycie poza grupami / bycie samotnym wilkiem to świadome podejmowanie decyzji w swoim życiu, a nie robienie wszystkiego na przekór - bo to żadna wolność i świadomość.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Vincent 2012-12-16 19:17
Podbijam do posta powyżej :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-16 21:53
Tzn. do którego, bo były dwa posty wyżej?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Vincent 2012-12-16 21:57
Eeeee...do tego co napisał VanThor.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-16 21:53
Dokładnie Van, chodzi o to by wyczuć co się samemu chce w życiu robić. I nawet mieć 15 dzieciaków, jeśli się samemu chce i znajdzie Panią do tego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marek 2012-12-16 21:51
Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Samotny wilk to osoba, która nie przyłącza się do żadnej ideologii, nawet do tych co są grupą przeciwko wszystkim, i dlatego nie mają dzieci, co jak widzę, bardzo Cię ubodło.

Po prostu, ocenił że nie chce i nie chce. Jeśli chce, to chce i działa. Ale jest to jego decyzja a nie grupy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Draniu 2012-12-16 20:24
Marek..sprawa "grupy" czy tez "grup"..przypom ina mi sie pwena mysl Kisiela.." W kraju zniewolonym,poz bawionym elit,silą faktu elitą zostaje centralistyczno -biurokratyczna partyjna sitwa,której sluży zastrachana i sk*rwiona inteligencja naukow-technicz na i prasowo-artysty czna" /stado branów/ :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-16 21:54
Miał rację Kisiel, masz rację Ty, a nie mają racji piewcy jak to za PRL było fajnie :) takim proponuję obejrzeć film "Dom zły" ze świetnymi aktorami, i zobaczyć jaki to był skurwiały system, pełen brudu, zła i przemocy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ester 2012-12-16 22:41
"Największym błędem psychologii indywidualistyc znej jest mniemanie, że człowiek, jako jednostka, myśli. Z tego mniemania wypływa wieczne szukanie źródła myśli ludzkich w jednostce, śledzenie przyczyny, dlaczego jednostka tak a nie inaczej myśli, nareszcie udzielanie rad, jak człowiek myśleć ma. Tymczasem źródło myśli człowieka nie leży wcale w nim, ale w jego grupie społecznej; nie on myśli, tylko społeczeństwo, do którego należy; ono bowiem otacza go od dzieciństwa atmosferą myśli, którą on oddycha. Nie w jednostce wylęgają się myśli, ale w społeczeństwie; każda myśl jest produktem społecznym, a myśl jednostki jest tylko koniecznym refleksem jej umysłu na wpływy społeczne"
Jeśli ktoś chce -reszta tutaj..

http://socrel.edu.pl/?menu=gmpl_ss5s2
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-17 01:49
Za długie jak na mnie :) można zadać pytanie, kto w takim razie steruje grupą? odpowiedzi udziela np. system DEIR i teoria meduz. Ultra ciekawe.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ester 2012-12-17 09:18
Odpowiedź na to pytanie zawarłeś w artykule i Twoje zdanie znam.Za mało mam tu miejsca,aby przedstawić Ci swój punkt widzenia.Zreszt ą nie jest Ci to potrzebne.Ale najkrócej i najogólniej jak potrafię...
Nasuwa się pytanie,na ile jednostka wzrastająca w grupie(na początku rodzina),ukszta łtowana przez nią ,jest w stanie wyswobodzić się z wiekowych przesądów,uprze dzeń ,tradycji,narzę dzi sterujących itd.?Wpływy sa niezwykle silne,działają na emocje dziecka,formują je ,lepią.Ilu ludzi potrafi później przestawić się na samodzielne myślenie z pełną tego świadomością?Ro dzina lekarzy "tworzy"lekarzy -to powielanie okreslonego wzorca itd,przykładów jest multum.Presja społeczna jest ogromna i właściwie wszyscy drepczemy określoną,z góry zaplanowaną ,ustaloną,"unor mowaną" ścieżką.Pewnie ,że można próbowac ,przy pomocy róznych technik,pozbyć się części tego bagażu,ale nigdy do końca.Nieliczny m tylko było dane dostąpić oświecenia ,ale to świadoma banicja.Ktoś powie:chociaż tyle lub aż tyle:)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-17 09:50
Bardzo niewielu się udaje wyjść z tego zaklętego kręgu. Gdy patrzę na siebie, widzę że moje wyjście było skutkiem choroby, która odseparowała mnie od mojej grupy, i sprawiła że w sumie ją znienawidziłem. Gdyby nie choroba, tkwiłbym w realizowaniu celów grupy, a nie swoich. Tak więc niektórzy którzy wyszli, to nie był ich świadomy wysiłek, a "coś" im pomogło tragedia, przypadek, choroba.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ester 2012-12-17 12:23
...może i udaje nam się wydostać z jednego gówna,ale zanim się obejrzymy,tonie my po szyję w następnym.I tak bez końca...
Ech!Idę umyć okna.Oczywiście ,tylko i wyłącznie,pod presją zapowiadanego,n adchodzącego wyżu rosyjskiego.:D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Aros 2012-12-17 00:04
VanThor, Marek - dzięki, teraz widzę ten art w nieco innej perspektywie. Właściwie można sprowadzić do bądź sobą i ciesz się tym, wyrażaj siebie swobodnie.
Ja wiem czy ubodło?, może troszkę, niektórzy twierdzą, iż wraz z narodzinami potomka sami narodzili się ponownie, pewnie jestem tego samego zdania.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-17 01:47
Dlatego też piszę, że jeśli dziecko i żona dają Ci prawdziwą i TWOJĄ radość, to wszystko ok i idź tą drogą. Problem jest wtedy, kiedy ktoś wchodzi w to tylko dlatego, ponieważ by go zaszczuli jakby tak nie zrobił.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Kano 2012-12-17 16:28
Prawda jest taka, że zarówno indywidualiści jak i ludzie idący za większą grupą 'podzielających to i to' wybierają to co najkorzystniejs ze z tak na prawdę dawno już 'odkrytego' i sprawdzonego. Z taką różnicą, że członkowie jakiejś grupy ceniący bardziej 'lepsze zło znane niż nieznane' kamuflują podejmowanie ryzyka realizowania czegoś 'ponad program' nie przyznają się to tego otwarcie.
Tak sądzę. Takie zakłamanie społeczeństwa.
Ilu z Nas zostało wychowanych w wierze katolickiej i celebruje święta, być może wierząc też w to, że jest jakaś siła nad Nami ale nie wpisują w ostatni dzień grafiku tygodnia *priorytet - 'Pamiętaj abyś dzień święty święcił', dwoma słowami nie uznają kościoła jako pasterza. Siedząc razem przy wspólnym wigilijnym stole każdy cieszy z tego co chce. Jeden, że w końcu razem zbierze się rodzina i będzie można pogadać (ile wątków narodzin Jezusa tam się przewija? -blisko 0). Drugi bo się naje, trzeci bo pośpiewa(kolędy ) i pochwali talentem wokalnym, czwarty bo dostanie prezenty, a piąty bo w końcu będzie mógł się pogodzić z wujkiem Staszkiem przy sprzyjającej atmosferze. Wszyscy chętnie się zbierają bo to tak na prawdę Wesoły Dzień, spełniający małe INDYWIDUALNE marzenia. :) Dlatego, też niektórzy twierdzą, że nienawidzą świąt bo źle im się kojarzy, są w te dni sami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Kano 2012-12-17 16:37
Każdy częściowo należy do jakiejś grupy. Indywidualność jako bunt rodzi się, wtedy kiedy nie czujemy wolności w ocenie pojedynczych kwestii całokształtu.. więc w końcu uznajemy, że coś jest po całości 'BE' i często uciekamy w kontrast jak nie w obojętność.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Maciek 2012-12-20 07:30
Czytajac ten artykol to widze scenariusz jednego z filmow amarykanskich dla mlodziezy o tym ze kazdy jest wyjatkowy i np kochasz pisac wiersze to trzeba zrezygnowac z koszykowki i mazen ojca. Czy nawet film fight club itp. Ale trzeba ludzia tlumaczyc trzeba i bardzo jasno to opisales ale nie potepiaj wszystkich moze ktos ma iphona bo chce telefon ktory sie nie tnie i nosi go w opskornym pokrowcu zeby nikt nie widzial ze to jablko i nie zrobic komus przykrosci bo niestety ludzie nie oceniaja cie jak ich traktujesz tylko patrza to co masz i szereguja cie po tych przedmiotach dlatego. A co do chrzescijan i cierpienia to nawet nie myslac o nich tylko o zyciu to co mamy cierpienie ! Choroby glod i smierc
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2012-12-20 13:22
Maćku, nie potępiam Iphone jako produktu który ktoś potrzebuje albo lubi, tylko posiadanie go by poczuć się lepszym. O to tylko mi chodziło. Ja osobiście mam smartfona, i nie cierpię go :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 download 2018-09-30 03:05
Their industry is designing businesses. Having
a blank document to along with helps by creating an outlet for your thoughts on future
topics or content. There are other ways as well that are awesome marketing weblog.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # j123 2018-09-30 18:50
Bringing these memories up will aid you in your
goal of a variety of boyfriend spinal. In this principle, endeavor to recognize your
fears, acknowledge them just to move through them.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 918k 2018-10-02 04:25
It may help to improve muscle tone that creates jowls.
So, how location all from the into look at? Good knowledge can prevent you making a big big
mistake. How can we promote health these patients?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # lpe88 slot game 2018-10-04 18:43
Comissioning articles is known as way to obtain more traffic and
thereby more happy clientele. The result of which they did not do an outstanding job simply because started to
feel fed up.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mega 888 2018-10-06 14:19
This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something that helped
me. Thank you!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rollex11 login 2018-10-08 19:06
A website article can also enhance your website's rank
in the entire major web presence. Your success will involve a lot of work and time.
Perform not have any benefit from doing this excellent.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # scr 888 2018-10-17 16:07
Hurrah! In the end I got a web site from where I be capable of really take helpful data regarding my study and knowledge.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 apk 2018-10-18 05:05
Writing a quality article isn't as difficult as a lot of people
think it will be. Many bloggers toil in obscurity, wishing for that "big break" that will make their work worthwhile.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mega888 2018-10-19 00:29
This helps with SEO and lets people to obtain a
you through a simple search of the online world.
All of these individuals are likely to someone's website.

Before you hire, check writing dishes.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 2018-10-23 14:45
Thanks in favor of sharing such a fastidious idea, piece
of writing is nice, thats why i have read it entirely
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live22 2018-10-26 08:09
It's an remarkable article designed for all the
internet viewers; they will obtain benefit from it I
am sure.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mobile casino 2018-10-31 22:37
I for all time emailed this weblog post page to all my contacts, because if like to read it afterward my
links will too.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live casino88 2018-11-01 16:17
You could show your interest by sending across flowers
or calling her. The more detail the less confusion there are going to and less chance s/he will fall back into the
old inclinations. Your only job is to trust it and new music.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mega888 casino 2018-11-02 13:44
This doesn't mean you decide to wear a bizarre costume,
Morris dance or sing. Ought to - can be indeed an uncertain job.

The I Ching is a huge sales software program.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # online casino nc 2018-11-03 22:02
Hey! I'm at work browsing your blog from my new iphone 4!
Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
Carry on the outstanding work!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # joker123 download 2018-11-04 00:03
Wonderful website you have here but I was curious if you knew of any discussion boards that
cover the same topics talked about here? I'd really love to be a part of online community where I can get responses
from other experienced individuals that share the
same interest. If you have any suggestions, please
let me know. Thanks a lot!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # lpe88 download 2018-11-04 06:36
It's in order to determine the amount of cash you can spend upon the
link building campaign. Make sure you're prepared
display some work from prior and work with editors.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # m ntc33 2018-11-04 17:58
Marvelous, what a web site it is! This blog presents helpful data
to us, keep it up.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 3win8 download 2018-11-06 02:46
I have read so many articles regarding the blogger lovers but this article is really a
fastidious article, keep it up.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mega888 2018-11-11 15:19
I visited various web pages however the audio quality for audio songs current
at this web page is in fact fabulous.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # BestGarnet 2018-11-13 19:05
I have noticed you don't monetize your site, don't
waste your traffic, you can earn extra bucks every month.
You can use the best adsense alternative for
any type of website (they approve all websites), for
more details simply search in gooogle: boorfe's tips
monetize your website
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live22 casino 2018-11-15 15:03
Hi everyone, it's my first go to see at this site, and piece of writing is genuinely fruitful in favor of me, keep up posting such
content.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # s777 2018-11-18 12:15
The issue is that excellent artwork i just have quality traffic to get conversions and also the sale.
Start letting the field of knows about you way before your start-up.
Just make sure it is good, quality subject material!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # joker123 download 2018-11-19 19:54
In that land they made us think they were not worth of the things so excellent.
If you find yourself not then somebody maximizing their full potential.

Then Believe that about Martin Luther King, Jr.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 918kiss 2018-11-23 23:17
I stumbled upon this book within the piles in the local Salvation Army thrift store.
As you can imagine, fairly frustrating process.
They are in effect my colleagues on online.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 918kiss game list 2018-12-08 05:51
Others offer a ten percent rake with every poker game.

Be specific also watch for the program that is employed for
a craps sport. You simply choose levels of your assortment.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 918 kiss 2018-12-13 09:07
The time a testing basis. The original book was really published in 1944.
Create free software application by using tools entirely on the Internet for downloading
on your internet page.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # shop roof design 2018-12-14 05:56
Hello there I am so glad I found your blog, I really found you by mistake,
while I was researching on Bing for something else, Nonetheless I am here
now and would just like to say thanks for a marvelous post
and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the minute
but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the
fantastic b.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # joker123 casino 2018-12-16 00:07
Mom is treated in order to different version of behavior so she won't be unhappy, perhaps.
Finally, as end result of her persistence, he did. If you are not then you're not maximizing their full potential.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 casino 2018-12-27 06:26
Be sure that your posts are relevant and timely.
If someone clicks on one of the advertisements and buys a product,
you find a small commission. It also in order to pretty popular and perfect pick up some extra traffic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live22 facebook 2018-12-31 11:54
This type of enterprise will provide lot of flexibility and also opportunities be
successful. First, really important you identify and understand your target visitor.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live casino review 2019-01-11 19:04
Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog
and in accession capital to claim that I get actually loved account your blog posts.

Any way I will be subscribing for your augment or even I achievement you get right of entry to persistently
quickly.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live poker köln 2019-01-13 06:45
I really love your website.. Excellent colors & theme. Did you create this amazing site yourself?
Please reply back as I'm planning to create my own blog and would like to know where you got this from or what the theme is called.

Kudos!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rollex11 download 2019-01-17 03:50
Remember will need to be visible pertaining to being remembered.
E-zines - There are many website owners out there who crave new message.
Now a lot of you also must be hate compose love in order to chat!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # n33 2019-01-17 13:10
Also submit your content to sites on your
topic that accept your content. Since require a mind game and knowledge to see various factors to
do on page Optimization. So place a backlink to your internet page.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 2019-01-20 02:30
Individuals who desire to buy them tend to visit varied online businesses.
A majority of what we do, feel and think today intend to provide do, feel, and think tomorrow.
Communication is expected to understand various other.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # live22 2019-01-21 12:40
Your site needs being totally SEO friendly, and appearance engine bots
cannot read Flash - only texting. It took time and effort but he began making some decent your money.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Clemmie 2019-01-22 23:10
You need to take part in a contest for one of the greatest
websites on the net. I will highly recommend this site!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # play8oy casino 2019-01-24 00:39
This information is priceless. How can I find out more?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rollex11 2019-02-03 19:04
This site was... how do you say it? Relevant!!
Finally I have found something which helped me. Many thanks!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 apk 2019-02-05 22:02
We should experiment with both, but we can do it all for easy.
The spacing of the text lines and paragraphs can also make
website content more readable. But how could we produce
a quick money-making website from it?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # 918kiss demo 2019-02-06 15:56
Undeniably believe that which you said. Your favorite justification appeared to
be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you,
I definitely get annoyed while people consider worries that they just do not know about.
You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having
side-effects , people can take a signal. Will
probably be back to get more. Thanks
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # playboy casino 2019-02-08 00:12
Its like you read my mind! You appear to know so much
about this, like you wrote the book in it or something. I think that you
can do with some pics to drive the message home a bit,
but instead of that, this is wonderful blog. An excellent read.
I will certainly be back.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 apk 2019-02-13 01:39
Are you having problems getting as many targeted traffic to your site as you prefer to?

Earlier search engines had associated with link structures
alone. New discovery someone is looking to get.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rolex games kentucky 2019-02-15 09:32
What's Going down i am new to this, I stumbled
upon this I have discovered It positively useful and it has helped me out loads.
I hope to contribute & assist different users like its aided me.
Good job.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # ace333 apk download 2019-02-21 03:15
One of the common layouts for content website is a flush left text
and a perception on the importance side of the page.
The final point to talk about is the upkeep. The Internet market keeps changing ultimately.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky777 download 2019-02-22 01:06
Hello to all, the contents existing at this
site are in fact awesome for people knowledge, well, keep up the good work
fellows.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # sky 777 2019-02-22 04:04
The purpose of this article is to show you how to earn money along with a
blog. If used correctly, blogs get round the internet through feeds.
They do not have any benefit from doing the foregoing.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rollex11 download 2019-02-23 07:08
If leaping to precisely how to income with Squidoo,
then you've come into the right web site. We're talking about 400-600 conditions.that 's one page!

It offers you using a specific group of audiences.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # lpe88 download 2019-02-27 09:46
We are called to be dynamic and prophetic even when that means being annoying.
For instance other kinds of activity, you learn by actually using.
Finally, as end result of her persistence, he did.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Męsko-damskie

Najnowsze komentarze
asd